onsdag 12 juli 2017

Bolåneräntan

Idag är det inte någon vanlig dag, idag ska nämligen bolåneräntan förhandlas ner. Bolån på 2mkr och en 3-månadersränta på 1,75% är väl helt ok. Men nu vill jag förhandla ner räntan för att kunna binda. Målet är 1,45%, drömmen vore naturligtvis ännu lägre. Lånen ligger hos Handelsbanken och jag har sneglat på SBAB, så ett ev byte kan ske. Möte om 20 minuter och jag håller på som bäst på att öva in min neutrala "jag-är-cool-och-jag-vet-vad-jag-pratar-om-min".
Peppen!!!

Hur ser det ut för er? Är ni nöjda?



2 kommentarer:

  1. Hej,

    Vad är din målbild med att låsa? Jag har låst 1/3 av våra lån på 1.50 i fyra år. Men egentligen tror jag mig nog tänka att låta allt ligga på rörligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Ville! Tack för din kommentar! Jag har haft allt på rörligt de senaste åren, vilket har känts bra. Jag har bara en känsla av att det är läge att binda, så jag går på magkänslan helt enkelt. Ingen djupare analys än så.

      Radera