tisdag 1 augusti 2017

Att känna sig nöjd

Får man känna sig nöjd och glad? Eller är det tecken på svaghet och att man lutar sig tillbaka och slutar engagera sig? Att man saknar ambitioner? Nä, såklart inte! Jag tycker att det är viktigt att få lov att känna sig nöjd ibland. Att få ta ett steg åt sidan och betrakta det man har åstadkommit. Först då kan man avgöra vad nästa steg blir.

Idag har jag påbörjat en renovering av ett rum som länge törstat efter lite TLC. Det är jag nöjd med. Jag har tagit tag i ett jobbigt samtal och jag har lyckats fixa lite småsaker som länge legat och väntat på att bli gjorda. Det är jag väldigt nöjd över. Sist men inte minst så har min första investering på Nordnet landat. Jippi-jej!!! Det är jag allra mest nöjd över.

Vad är du nöjd över just nu?




3 kommentarer:

  1. Just nu är jag riktigt nöjd över att jag har semester :)

    SvaraRadera
  2. Det är så sjukt nyttigt att ibland känna sig nöjd och tyvärr något som väldigt få gör.

    Jag brukar avsluta varje dag med att tänka på 2 saker som varit bra under dagen och som jag är nöjd över. Oftast kan man hitta 2 och med lite träning och ihärdighet blir det här en enormt bra rutin under dagen.

    SvaraRadera